logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

2021 ve Ötesi İçin Küçük İşletme Eğilimleri Neler Olacak?

by Burcu Sarpaş
18/01/2021

Küçük işletmeler 2021 ve sonrası için kullanacakları stratejileri planlamaya ve değerlendirmeye başlamalılar. Küçük işletme sahiplerinin önümüzdeki dönemde dikkat etmesi gereken eğilimleri inceleyelim:

  • Otomasyonun kullanımı yaygınlaşıyor

Küçük işletmeler otomasyon sayesinde muhasebe, veri girişi, e-posta ile pazarlama, müşteri hizmetleri gibi süreçleri daha hızlı yönetmeye başlıyor. Otomasyonun 2022’ye kadar 58 milyon yeni iş alanı yaratabileceğinden söz ediliyor. Yapay zeka ve diğer teknolojiler işletmeler için gereksiz görünmemeli zira bunlara yatırım yapmak uzun süreçlerin kısaltılıp daha basit hale getirilmesine zemin sağlayacaktır.

  • Uzaktan çalışma yeni norm oluyor

Pandemiyle birlikte zorunlu bir durum haline gelen evden çalışma biçimi artık iyice benimsenmiş durumda. Pandemiden önce çalışanların iş yerlerinde çalışmıyorlarsa verimsiz bir iş süreci geçireceğine inanılırdı ancak yapılan araştırmalara göre durumun böyle olmadığı anlaşıldı.  Bir Stanford araştırması, uzaktan çalışanların evde çalışma süresince daha üretken olabildiklerini kanıtladı. Ofise gidip gelmek için zaman kaybetmek yerine bu zamanı daha verimli bir işe yöneltmek daha tercih edilir oldu.

  • Kadınların yükselişi artıyor

Kadınların iş dünyasındaki rolü son 10 yılda önemli ölçüde artmıştı ve artık 2021 ve sonrasında iş hayatında cinsiyet farkının kapanması öngörülüyor. Giderek daha fazla kadın girişimcilikle ilgili sorumluluklar üstleniyor.

  • Sosyal medya pazarlama uzmanları önem kazanıyor

Clutch’ın yaptığı bir ankete göre, 2018’de küçük işletmelerin %70’inden fazlası sosyal medyadan faydalandı. İşletmenin sosyal medya platformlarında tanıtımı ve sürekli aktif olması giderek daha önemli bir hal alıyor. Bu nedenle bu işin uzmanı olan bir sosyal medya profesyonelini işe almak bu konuda daha bilinçli ve profesyonel ilerlemenizi ve daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır.   

  • Serbest Çalışan ekonomisi büyümeye devam ediyor

Gelirleri desteklemek için hobilerden para kazanmak için ek işler yapmak giderek daha popüler olmaya başladı. Bu nedenle, şu anda bir işletmeniz yoksa bile yetenekli ya da hevesli olduğunuz bir alanda bir girişim başlatmak, bir girişimci adayı olarak işlere ısınmanın güzel bir yolu olabilir. Birçok başarılı şirket sahibi tam zamanlı işlerini sürdürürken, kurdukları işlerine ek bir iş olarak başladı.  

  • İşletmeler esnek ekonomiyi benimsiyor

 Esnek ekonomi, çalışanlara esneklik ve kendi patronları olma fırsatı veriyor. Özellikle pandemi sonrası işletmeler kalıcı çalışanları işe almakta giderek zorlanabilir. Yapılan küçük işletme anketine göre, küçük işletmeler için en büyük zorluğun yeni çalışanları işe alması olduğu hiç de şaşırtıcı değil.

Nitelikli serbest çalışanlardan oluşan bir havuzdan yararlanabilme durumu küçük işletme sahipleri için bir nimettir. Uzman bir serbest çalışanla çalışarak kazanacağınız çok şey olabilir.

  • Botlar

 2020’deki iş trendlerine bakıldığında botların da önem kazandığını görüyoruz. Artık daha az insan işyerlerini ziyaret ettikçe, müşterilerin sanal kanallar yoluyla yardım arayacağı bot sistemlerinin de önemi arttı. Müşteri taleplerinin fazla olabileceği acil durumlarda ya da sıkça sorulan soruları yönlendirmek için chatbot ve sesli botlardan daha fazla yararlanılmaya başlandı. Böylelikle müşteriler yanıtlarını anında alıyor ve müşteri temsilcileri de kendilerini tekrarlayan soruları cevaplamaktan kurtulabiliyorlar. Ancak zaman zaman sadece insanların çözebileceği sorunları da göz önünde bulundurarak gerçek bir müşteri temsilcisi seçeneği de her zaman sunulmalıdır.

  • Kişiselleştirilmiş müşteri hizmetlerine vurgu

Müşterinin bir birey olduğu ve ona özelleştirilmiş bir müşteri deneyimi sağlamanın giderek önem kazandığı modeller artmaktadır. Buna güzel bir örnek Amazon’dur. Amazon’da ana sayfanıza gittiğinizde, daha önce satın aldıklarınıza benzer ya da ilgisiz olmayan ürün önerileri görürsünüz. Daha önce banyo malzemeleri aldıysanız, daha fazla banyo malzemesi görürsünüz, ana sayfanız özelleştirilir ve ihtiyaçlarınıza göre ayarlanır. Her müşteriye her şeyi basitçe sergileme zamanları sona erdi. Seçenek fazlalığından bunalan bir müşteri doğal olarak kendisine kişiselleştirilmiş hizmet sunan bir işletmeye yönelecektir.

  • 5G’nin piyasaya sürülmesi

5G’nin yaygınlaşmasıyla beraber yüksek indirme hızları internette etkileşim şeklimizi kökten değiştirecek. Etkileşimler her zamankinden daha anlık olacak ve bu da küçük işletmelerin iletişimi daha iyi kurabilecekleri ve dolayısıyla işlerini daha hızlı halledebilecekleri anlamına gelmektedir.

  • Video kişiselleşiyor

Videonun bir içerik aracı olarak büyümeye devam edeceği kesin. Zoom’un daha kişiselleştirilmiş versiyonlarını görebilir, Loom ve BombBomb gibi araçların kullanımının büyümeye devam etmesini bekleyebiliriz.

Büyümek için işletme sahipleri en son endüstri trendleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Küçük işletme alanı her zaman değişiyor, ancak yeni trendleri araştırmak ve uygulamak için zaman ayırırsanız, 2021 ve sonrasında önde gidenlerden olma şansınız artacak.

Kaynaklar:

https://www.inc.com/john-hall/5-small-business-trends-to-pay-attention-to-in-2020.html

https://ducttapemarketing.com/small-business-trends-2021/

https://www.forafinancial.com/blog/small-business/guide-to-small-business-trends/

Tags :

2021trendleri küçükşletmeler

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • CLUBHOUSE NEDEN ÖNEMLİ BİR UYGULAMA?
  • Girişimciliğin Bir Yaşı Var mıdır?
  • CRM ve Pazarlama Otomasyonu Nedir? Ne İşe Yarar?
  • 2021 ve Ötesi İçin Küçük İşletme Eğilimleri Neler Olacak?
  • Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Halka İlişkiler: pr@sarpas.com.tr
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
CLUBHOUSE NEDEN ÖNEMLİ BİR UYGULAMA?
21/02/2021
latestwid-img
Girişimciliğin Bir Yaşı Var mıdır?
15/02/2021
latestwid-img
CRM ve Pazarlama Otomasyonu Nedir? Ne İşe Yarar?
07/02/2021

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2021 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim