
İnsanlar hayatlarında çözümler üretmek için yarı zamanlı çalışmayı seçebilirler. Belki küçük çocukları vardır, kendilerine zaman yaratmak istiyorlardır ya da yaşlanan ebeveynlere bakmaları gerekiyordur. Bunlar, tam zamanlı çalışmakla mümkün kılınamayacak durumlar olabilir. Sebep ne olursa olsun, yarı zamanlı çalışma ilk bakışta büyük bir rahatlık gibi görünebilir ancak çoğu zaman doğru tanımlanmamış ve planı yapılmamış bir yarı zamanlı çalışma çözdüğü kadar çok sorun yaratabilir. Yarı zamanlı çalışmanın olumsuz koşullarını aşmak amacıyla bazı yarı zamanlı profesyoneller başarılı olan stratejiler bulup uygulamışlardır Yarı zamanlı çalışmak gerçekten kolay mı? Bu çalışma biçimini kolaylaştırmak için bir insana yardımcı olabilecek stratejileri inceleyelim;
- Pomodoro tekniğini uygulayın
İyi test edilmiş ve oldukça etkili bir teknik, problemlerin karmaşıklıklarını zaman dilimlerine ve ardından küçük molalara ayırmak için en uygun algoritmayı izleyen bir Pomodoro tekniğidir. Bu teknik görevleri tamamlamak için çok uygundur. Bu tekniği kullanmak için Pomodoro mobil uygulaması kullanılabilir. İş yükünü bölmek ve ardından belirli molalar vermek size oldukça etkileyici bir zaman yönetimi sağlayacaktır.
- Sınırlarınızı oluşturun ve bunlara saygı gösterin.
Siz veya bir yere bağlı çalışıyorsanız müdürünüz çalışma saatleriniz konusunda anlaştıktan sonra, onlara bağlı kalın. Zamanında çalışmaya başlayın ve iş arkadaşlarınızın da iş bitirme zamanınızı bildiklerinden emin olun. Fazla mesai yapmayı alışkanlık haline getirmeyin. Uzaktan çalışıyorsanız, dikkat dağıtıcı unsurlardan ayrı, belirlenmiş bir çalışma alanınız olduğundan emin olun.
- Her şeyi planlayın.
Yarı zamanlı çalışan olarak, zaman yönetiminde ustalaşmanız gerekir. Bu nedenle iş gününüze giren her şeyi planlamanız oldukça önemlidir. Gününüzün ne zaman başladığını ve bittiğini, toplantıları, idari görevleri, müşteri çağrılarını, öğle yemeği ve diğer kısa molaları girmek için ayırmanız gereken zamanı belirlemek için kuruluşunuzun takvimini kullanın. Programa bağlı kalmak, düzenli olmayı sağlar ve bu durum da işlerinizi kolaylaştırır.
- Programınızı en çok iş birliği yaptığınız iş arkadaşlarınızla senkronize edin.
Programınızı tasarlarken, en çok birlikte çalıştığınız iş arkadaşlarınızla aynı zamanlarda müsait olduğunuzdan emin olun. Birlikte çalışmak için en uygun günleri ve saatleri bulmak için onlarla konuşmaktan çekinmeyin.
- Ekibinizle iletişim kurun.
Resmi ekip toplantılarında, ne üzerinde çalıştığınızı ve sormak istediğiniz soruları paylaşın. Programınızdaki değişiklikleri ve ulaşılamayacağınız zamanlar olup olmadığını ekibinize bildirin. Ekibinizin ne üzerinde çalıştığınızı ve ne zaman uygun olacağınızı bilmesi için takviminizi paylaşın.
- Toplantıları ve müşteri aramalarını kaydedin.
Ekip toplantıları sırasında ofiste değilseniz, yöneticinize bu olayların sesli olarak kaydedilip kaydedilemeyeceğini sorun, böylece sizi sonradan bilgilendirme yükü iş arkadaşlarınıza kalmasın.
Kaynaklar:
https://www.idealist.org/en/careers/part-time-7-tips
https://careerchrist.com/strategies-successful-part-time-work/
https://hbr.org/2001/07/five-strategies-of-successful-part-time-work