logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

COVİD 19 KRİZİNDE LİDERLERİN TUTUMLARI NASIL OLMALIDIR?

by Burcu Sarpaş
15/12/2020

COVID-19 salgını işletmeler için benzersiz, muhtemelen artık hiçbir şeyin eskisi gibi olmayacağı türde bir değişim yarattı ve hala da işletmeleri dönüştürmeye devam ediyor. Bütün bunlar karşısında stoacı Yunan filozof Epiktetos’un şu ünlü deyişinden ilham ve güç almak yararımıza olabilir: “Önemli olan başınıza ne geldiği değil, ona ne tepki verdiğinizdir”

Bu salgının meydana getirdiği zorluklar, güçlü liderlik becerileri gerektirir. Bu zorlu ve hızla değişen zamanlarda liderlerin topluluklarına, ekiplerine ve işbirlikçilerine rehberlik ederek güçlü liderlik yapmaları bekleniyor, umut ediliyor.

Covid sonrası ister ekonomik bir krizle, ister yapmanız gereken bir değişimle karşı karşıya olun, çevrenizdeki insanlara güven aşılamak, ilham vermek, destek ve yardımcı olmak için bir lider olarak yapabileceğiniz pek çok şey var.

     1. Öncelikle öz bakım

Öz bakım, büyük başarılar için hayati önem taşır çünkü daha sağlıklı düşünebilmemiz için dinlenmeye ihtiyacımız var. Kendiniz için yapabileceğiniz en önemli şey, yeterince uyumak, düzenli egzersiz yapmak, iyi beslenmek ve kendinizi iyi hissettiren şeylere vakit ayırmanızdır. Öncelikli olarak kendinize iyi davranmazsanız işletmenizi bir krizde etkili bir şekilde yönetemezsiniz

2.Ekibinize güvenin

Dünyanın bütün sorunlarını kendi başınıza çözemezsiniz. Çözüm planlamalarına ekibinizi de aktif olarak dahil etmeniz daha hızlı ve işe yarar çözümler bulmanızı kolaylaştırabilir. Ekibiniz dinleyin, gözleyin, öğrenin. Hiç kimseyi işe yaramayacağını düşündüğünüz bir şeyi yaptığı için eleştirmeyin. Herkesin paylaştığı her fikir, öneri, taktik ve stratejiyi önemseyin.

3.Açık iletişim hatları ile başarıya giden yolu belirleyin.

Lider olarak etkili bir şekilde iletişim kurmalısınız. İletişimler alakalı ve zamanında olmalıdır. Herkesin görülmesini ve duyulmasını sağlamak için dahil etmeye odaklanın. Bu kavramlar için birkaç önemli husus şunları içerir:

– Karar verme parametreleri nelerdir ve bunlar hangi seviyelerde oluşturulmalıdır?

– Çok fazla iletişim ne kadar?

– Bu mesaj zaten yayılan bilgilerin tekrarı mı?

– Ekibinizin neyi bilmesi gerekiyor ve ne bilmek isterler?

Önemli konuşmalara katılın. Sürekli gelişen sorunlar ve ihtiyaçlarla, ekibinizden kaçınmak yerine önemli konuşmalara katılmak çok önemlidir.

4. Planlama ve hazırlık çok önemlidir

Ekibinizle eyleme geçirilebilir stratejiler üzerinde beyin fırtınası yapın. Bir an önce hızlı bir şekilde yürütülebilecek bir dizi “ne olur” senaryosunu inceleyin ve oluşturun. Bir kriz öncesinde planlama ve hazırlık yapmak, bir lider olarak yapabileceğiniz en önemli şeylerden biridir. Bu, sizin ve ekibinizin duygulardan ziyade gerçeklere dayalı kararlar almasına yardımcı olur ve organizasyon üzerindeki etkiyi yeterince düşünmeden krizlere ani tepkiler vermenizi engellemiş olur.

5.Kişisel idealler önemlidir

Çalışanlar, mesleki sınırları aşma korkusuyla genellikle kişisel inançlarını ve ideallerini işyerinin dışında bırakırlar. Ancak kişisel uygulamalarınız ve ilkeleriniz sağlıklı kalmanıza, organize olmanıza, stresli durumlarda dengeli olmanıza ve hatta motive olmanıza yardımcı oluyorsa, bunları iş hayatınızdan çıkarmak, kimliğinizin kritik bir bölümünü kaybetmek anlamına gelir. Bu da etkili bir şekilde liderlik etme becerinizi sınırlayabilir. Değerlerinize yaslanın ve onları paylaşan başkalarıyla iletişim kurun. Özellikle kriz anında kişisel ideallerinizi ve standartlarınızı göz ardı etmeyin.

6. Gerçekleri inceleyin ve şeffaf olun

İnsanlar dürüst olan liderlere güvenirler ve kendilerine verilen bilgilere güvenmezlerse inançlarını çabucak kaybederler. Gerçeği öğrenmek ve bunu paylaşırken şeffaf olmak çok önemlidir. Bazen bilgileri saklayarak veya bildiklerinizin yalnızca bir kısmını paylaşarak insanları korumaya meyilli olabilirsiniz. Ancak kriz zamanlarında insanlar gerçeği arıyor. Bilgi sakladığınızı hissederlerse, güvenlerini çabucak kaybedeceklerdir.

7. Ekibinizi ödüllendirin

Salgında devam ederken çalışanların da iş sürekliliğini sağlamak için fedakarlık yapması gereken durumlar olacaktır. Ekibinizin başarılı olmasına yardım etmek için fedakarlık yapanları teşvik edin ve ödüllendirin.

8. Empatik olun

Herkesin ihtiyaçlarının ve bunun onları nasıl farklı şekilde etkileyebileceğinin farkında olun. Ekibinizin her üyesinin kendi ihtiyaçları, güdüsü ve değerleri olacak ve krize buna göre yanıt verecek. Geçmiş deneyimler ve mevcut durumlar davranışları önemli bir şekilde etkiler. Sorumlulukları atarken ve önemli konuşmalara girerken aşağıdakileri göz önünde bulundurun:

– Birey istikrarlı bir ilişki içinde mi?

– Bireyin veya evindeki birinin bağışıklığı bozulmuş mu?

– Kişinin yaşlanmakta olan ebeveynleri veya diğer yakınları var mı?

– Kişi veya eşi işini kaybetme riski altında mı?

9. Duygusal zekanızı kullanın.

Bir liderin zorlu durumlarda tutumu bulaşıcı olabilir. Liderlerin hem sözlü hem de sözlü olmayan iletişimin duyguları ilettiğini hatırlamaları önemlidir. Ekip üyeleriniz siz hareket ettikçe hareket edecek. Bir lider, ekibinin her üyesinin sağlığı için özen, şefkat ve ilgi gösterdiğinde, takipçileri hizmet ettikleri topluluklara aynı değerleri sağlayacaktır. Kriz zamanlarında liderler aktif olarak duyguları üzerinde düşünmelidir.

10. Çevrenizi sürekli değerlendirin ve geleceğe hazırlanın.

Bir krizin gelecekteki etkilerini tahmin etmek zordur. Ortamı tarayın. Başka bir şehir veya eyalet krizi daha etkin bir şekilde yönetiyorsa, davranışlarını modelleyin ve taktiklerini uygulayın.

Gelecekteki ihtiyaçları ve endişeleri tahmin etmeye başlamak için tüm paydaşlarla açık iletişim hatları sağlayın. Bu krizin olası sonuçlarıyla ilgili görüşmeler yapın. Ajansınız ve topluluğunuz üzerindeki etkisini aktif olarak tartışın. Bu etkiye hazırlanırken ihtiyaç duyulan ek stratejileri düşünün.

11. Esnek Olun

Covid-19’un yarattığı durumda, her zaman yaptığınız şeyi yapamazsınız. Esnek olmalısın ve hızlı hareket etmelisin. Fırsatlar kendilerini size sunabilir ve her zaman işiniz bu şekilde olmasa bile, onları yakalamaya hazır olmanız gerekir.

12. İlerlemeye Devam Etmeyi Bırakmayın

Bazı işletmeler bir krize maruz kaldıklarında, tepkilerinden biri durmak veya hatta geri çekilmek olabilir. Bazı organizasyonlar tamamen durdukları için başarısız olurlar. Yapılması gereken gerçekle yüzleşmek ve önlemler alarak ilerlemeye devam etmektir.

Sonuç olarak, değişken, belirsiz ve karmaşık zamanlarda liderlik ediyorsunuz. Yenilikçi bir liderliği benimsemek için liderler, çekici ve ilham verici olan zorlayıcı bir vizyonu ifade etmelidir. Bu vizyon, takipçilere amaçlarını ve ortak misyonlarını hatırlatmalı, aynı zamanda çalışanın problemleri çözmek için bakış açılarını dinlemelidir. Liderler, takipçilerinin ve topluluklarının bireysel ihtiyaçlarına aynı anda katılmalıdır. Mevcut pandemi, gerçek liderleri organizasyonlarında ve ekiplerinde güven oluşturmuş bir pozisyonuna yerleştirir.

Kaynaklar:

https://enterprisersproject.com/article/2020/8/leadership-tips-covid-19-pandemic

https://www.forbes.com/sites/shephyken/2020/11/01/leadership-lessons-from-a-motivational-speaker-during-covid-19/?sh=7e538e5851d5

Tags :

covid19veliderlik krizdeliderlik liderliktutumları

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
  • Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
  • Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
  • E-ticaret Sitenizde Nelere Dikkat Etmelisiniz?
  • COVİD 19 KRİZİNDE LİDERLERİN TUTUMLARI NASIL OLMALIDIR?

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
12/01/2021
latestwid-img
Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
04/01/2021
latestwid-img
Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
28/12/2020

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2021 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim
Bu web sitesi, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek ve dijital reklam çalışmalarını etkin şekilde yürütebilmek maksadıyla çerezleri kullanır. Siteyi kullanmaya devam ederseniz Gizlilik Politikamız’da özetlendiği üzere çerezlerin kullanılmasına rıza göstermiş olursunuz. Tamam