logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

Düşük Maliyetli Marka Stratejileri Neler Olabilir?

by Burcu Sarpaş
29/05/2022

Her kurulan işletme etkili bir marka bilinci oluşturabilmek için harcaması gereken bütçeleri harcayamaz zira ilk etapta fazla bir sermayeye sahip olmayabilir. Başarılı ve etkin bir kampanya yürütmek için çok büyük pazarlama bütçeleri şart olmayabilir. Belli bir bütçeye sahip işletmeler için halkla ilişkiler ve marka stratejilerine yönelik birtakım düşük maliyetli yaklaşımları inceleyecek olursak;

  • İlgili Ticaret Medyası Hikayeleri

Hikayelerinizi ana akım medyada var etmek yerine ilgili ticari medyada tanıtın. Bu yolla daha az bir ajans bütçesiyle tam olarak hedef kitlenize uygun reklamları hedefleyebilirsiniz. Belki daha düşük okuyucu/izleyici sayısına ulaşacaksınız ama ulaştığınız kitle size hitap ettiği için daha verimli sonuçlar almanız olasıdır.

  • Bir Düşünce Lideri Olarak Uzmanlığınızı Paylaşın

Uzmanlık alanınıza göre düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz ortamlar yaratın. Potansiyel müşterilerinizi size yönlendirilebilecek alakalı konular bulup ister Podcast’te konuşmak ister bir dergide yer almak olsun, markanızı daha iyi ifade edebileceğiniz içerikler vasıtasıyla reklamınızı yapın.

  • Kendi endüstrinizin dışına da bakın

Yalnızca firmanızın endüstrisi için geçerli olan fırsatlara odaklanmayın. İnsanların ilginç bulduğu konularda da konuşmak ya da yazmak için fırsatlar yaratın ve bu yolla da markanızın adının duyulmasını sağlayın.

  • Sektörünüzün sıkıntılı noktalarına değinin

Kendi sektörünüzle ilgili sorunlara ve bunun çözümlerine değinen içerikler üretip yayınlayın. Sektörle ilgili bir anketinin sonuçlarını analiz eden bir rapor, müşterilerle yapılmış olan görüşmelerin sonuçları gibi konuların olduğu içerikleri kanallar aracılığıyla tanıtın, gerekirse bir web semineri düzenleyin.

  • İş birlikleriyle güç kazanın

“Kazan-kazan” tipi iş birlikleriyle ortak bir pazarlama girişiminde bağlantı kurun ve onların boyut ve ölçeğini işiniz için değerlendirmeyi bilin.

  • LinkedIn’de sohbetlere katılın

Güçlü bir LinkedIn ağı sayesinde sektördeki tartışmalara katılabilir ve dolayısıyla adınızı duyurabilirsiniz. Akışta görünmek için profilinizi optimize edin. Şirket profiliniz konumunuzu, şirketinizin adını ve kendinizin anahtar kelime açısından zengin bir açıklamasını içermelidir. Sonrasında sektörünüzdeki diğer bağlantılara odaklanmalısınız. İnsanlarla etkileşim kurmak için zaman harcamanız, başkalarının konularına yorum yaparak ve kendi gönderilerinizi oluşturarak LinkedIn gruplarına katılmanız hedef kitle tarafından tanınmanızı sağlayacaktır.

Kaynaklar:

https://www.forbes.com/sites/forbescommunicationscouncil/2022/05/20/small-marketing-budget-14-cost-effective-approaches-to-pr-and-brand-strategy/?sh=7e55a6631194

https://www.uschamber.com/co/grow/marketing/small-business-pr-strategies

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Durgunluk Dönemlerinde Neler Yapılabilir?
  • Bir Network’den Nasıl Daha İyi Faydalanılır?
  • Nisan 2022 Banka Ekstrelerimizi
  • Düşük Maliyetli Marka Stratejileri Neler Olabilir?
  • Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Halka İlişkiler: Haber Atölyesi
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Durgunluk Dönemlerinde Neler Yapılabilir?
30/06/2022
latestwid-img
Bir Network’den Nasıl Daha İyi Faydalanılır?
12/06/2022
Nisan 2022 Banka Ekstrelerimizi
30/05/2022

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2022 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim