
Her kurulan işletme etkili bir marka bilinci oluşturabilmek için harcaması gereken bütçeleri harcayamaz zira ilk etapta fazla bir sermayeye sahip olmayabilir. Başarılı ve etkin bir kampanya yürütmek için çok büyük pazarlama bütçeleri şart olmayabilir. Belli bir bütçeye sahip işletmeler için halkla ilişkiler ve marka stratejilerine yönelik birtakım düşük maliyetli yaklaşımları inceleyecek olursak;
- İlgili Ticaret Medyası Hikayeleri
Hikayelerinizi ana akım medyada var etmek yerine ilgili ticari medyada tanıtın. Bu yolla daha az bir ajans bütçesiyle tam olarak hedef kitlenize uygun reklamları hedefleyebilirsiniz. Belki daha düşük okuyucu/izleyici sayısına ulaşacaksınız ama ulaştığınız kitle size hitap ettiği için daha verimli sonuçlar almanız olasıdır.
- Bir Düşünce Lideri Olarak Uzmanlığınızı Paylaşın
Uzmanlık alanınıza göre düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz ortamlar yaratın. Potansiyel müşterilerinizi size yönlendirilebilecek alakalı konular bulup ister Podcast’te konuşmak ister bir dergide yer almak olsun, markanızı daha iyi ifade edebileceğiniz içerikler vasıtasıyla reklamınızı yapın.
- Kendi endüstrinizin dışına da bakın
Yalnızca firmanızın endüstrisi için geçerli olan fırsatlara odaklanmayın. İnsanların ilginç bulduğu konularda da konuşmak ya da yazmak için fırsatlar yaratın ve bu yolla da markanızın adının duyulmasını sağlayın.
- Sektörünüzün sıkıntılı noktalarına değinin
Kendi sektörünüzle ilgili sorunlara ve bunun çözümlerine değinen içerikler üretip yayınlayın. Sektörle ilgili bir anketinin sonuçlarını analiz eden bir rapor, müşterilerle yapılmış olan görüşmelerin sonuçları gibi konuların olduğu içerikleri kanallar aracılığıyla tanıtın, gerekirse bir web semineri düzenleyin.
- İş birlikleriyle güç kazanın
“Kazan-kazan” tipi iş birlikleriyle ortak bir pazarlama girişiminde bağlantı kurun ve onların boyut ve ölçeğini işiniz için değerlendirmeyi bilin.
- LinkedIn’de sohbetlere katılın
Güçlü bir LinkedIn ağı sayesinde sektördeki tartışmalara katılabilir ve dolayısıyla adınızı duyurabilirsiniz. Akışta görünmek için profilinizi optimize edin. Şirket profiliniz konumunuzu, şirketinizin adını ve kendinizin anahtar kelime açısından zengin bir açıklamasını içermelidir. Sonrasında sektörünüzdeki diğer bağlantılara odaklanmalısınız. İnsanlarla etkileşim kurmak için zaman harcamanız, başkalarının konularına yorum yaparak ve kendi gönderilerinizi oluşturarak LinkedIn gruplarına katılmanız hedef kitle tarafından tanınmanızı sağlayacaktır.
Kaynaklar:
https://www.uschamber.com/co/grow/marketing/small-business-pr-strategies