logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

E-ticaret ve Dijital Perakendecilik Nereye Doğru Gidiyor?

by Burcu Sarpaş
25/09/2020

Kovid 19’un en çok etkilediği, dalgalanmanın en çok yaşandığı sektörlerden biri de e-ticaret oldu. Bazı e-ticaret siteleri pandemiyle beraber iflasa sürüklenirken amazon gibi dev e-ticaret platformları da yerlerini sağlamlaştırdı. Pandemi süreciyle birlikte e-ticaret firmaları içinde genelde bu iki uç örnek yaşandı.

Bu yılın ikinci çeyreğinde, Amazon, Walmart’ın e-ticarette ilk kez 10 milyar doları aşmasıyla 88,9 milyar dolarlık çevrimiçi satış yaptı. Dünya, özellikle salgından sonra e-ticaret odaklı bir alışveriş modeline doğru daha da artarak yol alırken, Amazon gibi yüksek sipariş hacimlerini ve aynı gün teslimatları idare edecek altyapıya sahip büyük şirketler daha küçük olan şirketleri geride bırakıyor. Bu nedenle daha küçük e-ticaret işletmelerinin pazarın kendi paylarını oluşturmak için doğru kaynaklara ihtiyacı var.

Bu ihtiyacı gidermek amacıyla giderek daha fazla platform, işletmelerin e-ticaret dünyasına kendi başlarına girmelerine yardımcı olmak için araçlar üretiyor. Serbest çalışma platformu Fiverr de perakende satış dünyasından dijital satış dünyasına geçişi kolaylaştırmak için tasarladığı “The Shift” adlı yeni aracını tanıttı.

Artık “The Shift” gibi çeşitli araçlarla bir girişimci istediği teknik donanıma kendi imkanlarıyla sahip olabiliyorsa, bu girişimcinin rehberlik, mentorluk ve içgörü gibi daha farklı kaynaklara da ihtiyacı olacaktır.

E-ticarette başka bir husus da, bu değişimlerin geçici olduğuna inanılırken, tüketici anketleri bu e-ticarete geçişin kalıcı olduğunu gösteriyor. Alıcılar online alışverişin rahatlığını yaşıyor ve çoğu, kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra bile eski alışveriş alışkanlıklarına geri dönme konusunda isteksiz olacak gibi görünüyor.

Şirketler hayatta kalma çabası için işten çıkarmalar yaptıkça milyonlarca işsiz oluştu. Bu kasvetli bir tablo çizse de, bu aksaklıkların genel etkilerinin girişimci düşünen bireyler için nasıl yeni fırsatlar yarattığını da dikkate almaya değer. Ekonomik gerileme, pazarı bozmanın yeni yollarını ortaya çıkarır. Ayrıca girişimcilerin yeni online iş modelleri oluşturmalarına yardımcı olabilir.

Büyük Durgunluğun ardından, Missouri Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, benzer durgunluk dönemlerinden sonra ortaya çıkan bir modelin ardından girişimcilik oranlarının önemli ölçüde arttığını buldu. Fırsat veya zorunluluk sonucu olsun, artan girişimcilik kıvılcımı, daha önce hiç var olmamış işlere yol açtı. Bilgili girişimciler, ortaya çıkan fırsatları incelemeye devam edip dikkat ederlerse, gelecekte çok daha fazla dijital odaklı işletme görmeyi bekleyebiliriz.

Önümüzdeki birkaç yıl, e-ticaret tarihinde, gelecek nesil sanal alışveriş için uygun oyuncuların kim olacağını belirleyen çok önemli bir dönem olacak gibi görünüyor.

https://www.entrepreneur.com/article/355896

https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/in/Documents/CIP/in-cip-disruptions-in-retail-noexp.pdf

Tags :

dijital perakendecilik e-ticaret

Related Posts

Araştırma ve Makaleler

E-ticaret Sitenizde Nelere Dikkat Etmelisiniz?

22/12/2020

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
  • Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
  • Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
  • E-ticaret Sitenizde Nelere Dikkat Etmelisiniz?
  • COVİD 19 KRİZİNDE LİDERLERİN TUTUMLARI NASIL OLMALIDIR?

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
12/01/2021
latestwid-img
Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
04/01/2021
latestwid-img
Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
28/12/2020

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2021 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim
Bu web sitesi, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek ve dijital reklam çalışmalarını etkin şekilde yürütebilmek maksadıyla çerezleri kullanır. Siteyi kullanmaya devam ederseniz Gizlilik Politikamız’da özetlendiği üzere çerezlerin kullanılmasına rıza göstermiş olursunuz. Tamam