
Kovid 19’un en çok etkilediği, dalgalanmanın en çok yaşandığı sektörlerden biri de e-ticaret oldu. Bazı e-ticaret siteleri pandemiyle beraber iflasa sürüklenirken amazon gibi dev e-ticaret platformları da yerlerini sağlamlaştırdı. Pandemi süreciyle birlikte e-ticaret firmaları içinde genelde bu iki uç örnek yaşandı.
Bu yılın ikinci çeyreğinde, Amazon, Walmart’ın e-ticarette ilk kez 10 milyar doları aşmasıyla 88,9 milyar dolarlık çevrimiçi satış yaptı. Dünya, özellikle salgından sonra e-ticaret odaklı bir alışveriş modeline doğru daha da artarak yol alırken, Amazon gibi yüksek sipariş hacimlerini ve aynı gün teslimatları idare edecek altyapıya sahip büyük şirketler daha küçük olan şirketleri geride bırakıyor. Bu nedenle daha küçük e-ticaret işletmelerinin pazarın kendi paylarını oluşturmak için doğru kaynaklara ihtiyacı var.
Bu ihtiyacı gidermek amacıyla giderek daha fazla platform, işletmelerin e-ticaret dünyasına kendi başlarına girmelerine yardımcı olmak için araçlar üretiyor. Serbest çalışma platformu Fiverr de perakende satış dünyasından dijital satış dünyasına geçişi kolaylaştırmak için tasarladığı “The Shift” adlı yeni aracını tanıttı.
Artık “The Shift” gibi çeşitli araçlarla bir girişimci istediği teknik donanıma kendi imkanlarıyla sahip olabiliyorsa, bu girişimcinin rehberlik, mentorluk ve içgörü gibi daha farklı kaynaklara da ihtiyacı olacaktır.
E-ticarette başka bir husus da, bu değişimlerin geçici olduğuna inanılırken, tüketici anketleri bu e-ticarete geçişin kalıcı olduğunu gösteriyor. Alıcılar online alışverişin rahatlığını yaşıyor ve çoğu, kısıtlamalar kaldırıldıktan sonra bile eski alışveriş alışkanlıklarına geri dönme konusunda isteksiz olacak gibi görünüyor.
Şirketler hayatta kalma çabası için işten çıkarmalar yaptıkça milyonlarca işsiz oluştu. Bu kasvetli bir tablo çizse de, bu aksaklıkların genel etkilerinin girişimci düşünen bireyler için nasıl yeni fırsatlar yarattığını da dikkate almaya değer. Ekonomik gerileme, pazarı bozmanın yeni yollarını ortaya çıkarır. Ayrıca girişimcilerin yeni online iş modelleri oluşturmalarına yardımcı olabilir.
Büyük Durgunluğun ardından, Missouri Üniversitesi’nde yapılan bir araştırma, benzer durgunluk dönemlerinden sonra ortaya çıkan bir modelin ardından girişimcilik oranlarının önemli ölçüde arttığını buldu. Fırsat veya zorunluluk sonucu olsun, artan girişimcilik kıvılcımı, daha önce hiç var olmamış işlere yol açtı. Bilgili girişimciler, ortaya çıkan fırsatları incelemeye devam edip dikkat ederlerse, gelecekte çok daha fazla dijital odaklı işletme görmeyi bekleyebiliriz.
Önümüzdeki birkaç yıl, e-ticaret tarihinde, gelecek nesil sanal alışveriş için uygun oyuncuların kim olacağını belirleyen çok önemli bir dönem olacak gibi görünüyor.