logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

Girişimciler Neden Başarısız Olur?

by Burcu Sarpaş
20/07/2021

Girişimciler Neden Başarısız Olur?

Girişimcilik zor bir iştir ve finansal durumlardan personele, çalışma alanından emeğe, operasyonel nedenlerden pazarlamaya kadar dengede olması gereken unsurları barındırır. Dolayısıyla bir girişimci olarak girişimciliğe nasıl başlayacağınız ve devam ettireceğiniz konusunda her daim bilgi sahibi olmaya çalışmalı ve çok çalışarak önünüze çıkabilecek engeller karşısında tetikte olmalısınız. Girişimcilikte istikrarla ilgili yapılan araştırmalara bakacak olursak tüm yeni girişimlerin %10’undan fazlasının varlıklarını ikinci yıldan itibaren sürdüremedikleri belirlenmiştir. Girişimlerin başarısız olmasındaki ortak temanın girişimi başarılı bir şekilde yönetememek olduğunu görebiliriz. Peki girişimciler temelde ne gibi hatalar yaparak yarattıkları girişimleri başarısızlığa sürüklüyor olabilir? Bunda birçok faktör etkili olsa da girişimcinin yaptığı temel birtakım hatalar başarısız olmalarına neden olabiliyor;

  • Fon Eksikliği

              İstikrarlı ve iyi planlanmış bir başlangıç kesinlikle sağlam bir fon miktarına ihtiyaç duyar çünkü yeterli sermaye olmadan herhangi bir aşamadan ödün vermeden her şeyin düzgün bir biçimde ilerlemesini sağlamanız çok zordur. Çoğu başarısız girişimci uygun sermayeye sahip olmadan parlak girişimlerinin sorunsuz ilerleyeceğini düşünürler. Ancak yeterli sermayeye sahip olmadan başlamak saçma bir karardır.

  • Odak Eksikliği

Girişimcilerin yaptığı hatalardan biri de işlerine odaklanmamalarıdır.  Ancak başarılı girişimciler bilir ki odaklanarak çalışabilmek sizi dikkatli ve verimli kılar. Uzun vadede odaklanarak çalışabilmenin temelinde ise sevdiğiniz işi bulup çalışmak vardır.

  • Pazarlama Eksikliği

 Birçok girişimci pazarlama olmadan başarılı olacaklarını düşünüyor ancak bu büyük bir yanılgı. Pazarlamaya önem vermemek bir girişim başlatmanız ama insanların bunu bilmesini istememeniz gibi bir şeydir. Girişiminizi sosyal medya aracılığıyla mümkünse uzmanlarından yardım alarak insanlara tanıtmanız gerekiyor. E-posta, içerik, SEO gibi çeşitli pazarlama yöntemlerini kullanarak şirketinizin bilinirliğini artırmalısınız.

  • Sadece Kendinize Güvenmek:

Girişiminizi sizin başlattığınız doğrudur ancak bunu yardım almadan sadece kendi başınıza yürütebileceğinizi düşünmek biraz mantık dışıdır zira bu zorlu yolda yardım istemeniz gereken birçok insan ve işin uzmanları olacaktır. Girişimcilik bu yolda “Bu işten sadece ben anlarım” düşüncesiyle devam ettirilecek bir şey değildir; diğer insanların uzmanlığına güvenmek, onlardan yardım almak ve onları güçlendirmek için iş birliklerine her zaman açık olmalısınız.

  • Operasyonel Olarak Kötü Yönetim

Yeni girişimlerin başarısız olmasının diğer bir nedeni de, girişimcinin işin operasyonel kısmını etkin ve verimli bir biçimde yönetememesidir. Başarısız olan girişimciler genellikle insan kaynakları, günlük finansal işler, çalışma programları gibi günlük ve “sıradan” gördükleri işlere dahil olmak istemez çünkü bu işlerle ilgilenmeyi kendi seviyelerine uygun olarak görmeyebilirler ancak işlerin operasyonel tarafında bilgisiz ve eksik kalarak bunun bedelini ödemeleri olasıdır.

  • Alanında Rakipsiz Olduğunu Düşünmek

Profesyonel ve detaylı bir rakip analizi yapmadan girişimi başlatmak girişimcinin yaptığı hatalardan biridir zira piyasada başarılı olabilecek potansiyelde sadece kendilerinin olduğu gibi bir yanılgıya kapılırlar ancak pazarda kendileri gibi binlerce şirket vardır. Dolayısıyla doğru bir rakip analizi yapmak bu rekabet piyasasında var olabilmenin ve liderliğe oynayabilmenin iyi bir yoludur.

Sonuç olarak, girişimci olmaya karar verdiğinizde yukarıdaki gibi kritik faktörlerin kontrolüne sahip olmanız gerekir. Bu gibi konulardan muaf ilerlemek oldukça zordur ve bunların ihmali sizi zaman içinde başarısız bir girişimci yapabilir.

Kaynaklar:

https://medium.com/@hakbar2707/5-reasons-why-do-entrepreneurs-fail-158483b9cf4e https://www.managementstudyguide.com/why-entrepreneurs-fail.htm

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
  • “Growth Hacking” Nedir?
  • Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
  • Markanız Metaverse için Hazır mı?
  • Şubat 2022 Banka Ekstrelerimiz

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Halka İlişkiler: pr@sarpas.com.tr
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
01/05/2022
latestwid-img
“Growth Hacking” Nedir?
18/04/2022
Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
09/04/2022

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2022 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim