logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

Markanız Metaverse için Hazır mı?

by Burcu Sarpaş
09/03/2022

Artık haberlerini fazlaca okuduğumuz Metaverse’ün ne olduğunu hala duymamış olanlarımız varsa bunu şöyle özetleyebiliriz; kullanıcıların sanal olarak etkileşime girmesini sağlamak için sosyal medya, çevrimiçi oyun, artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR) ve kripto para birimlerinin özelliklerini birleştiren dijital bir gerçeklik. Son zamanlarda, markalar bu gelişmekte olan dünyanın bir parçası olmak ve bu dünyada yerlerini bulmak için çalışmalar yapmaya başladı.

Birçok uzmana göre henüz emekleme döneminde olan Metaverse dünyasında ilerleme kaydetmek için internetin tüm tesisatının güncellemelere ihtiyacı olacak. Yine uzmanların görüşüne göre 2030 yılına kadar insanların büyük bir bölümü bir şekilde meta dünyasında olacak dolayısıyla markalar da meta veri deposunu kendi avantajlarına göre şekillendirmeye yavaş yavaş başladılar. Bu durum markalar açısından alışılagelmiş pazarlama stratejilerini geride bırakması anlamına geleceği, meta veri tabanındaki tüketicilerin belki de şimdiye kadarki diğer platformlardan daha fazla ve yoğun deneyimler talep edecekleri için çok kolay bir süreç olmayacak. Markalar, tüketiciye özgün, değerli bir şeyler sundukları, anlamlı bir etkiye sahip gerçek zamanlı ve canlı bir varlığa ihtiyaç duyacaklar.

O halde, markaların Metaverse’e giriş yapmasının veya daha derine inmelerinin yolları neler olabilir?

Metaverse’e giriş yapmak isteyen ve kendi topluluklarını oluşturmak isteyen markaların yapabileceği öncelikle Metaverse’e girmiş olan kendi marka değerleriyle uyumlu projeler ve topluluklar aramak olmalıdır. İş birliği yoluyla bilinmeyen bir yere giriş yapmak markanın işini daha kolaylaştırabilir. Ancak iş birliği yapmadan da ilerleyebilirsiniz örneğin Pepsi ve Budweiser bir iş birliğine gitmeden ürün tekliflerine odaklanarak indirimler yapmış ve oldukça büyük bir ilgi görmüştür. Eğitim almak, bu konuda sürekli araştırma yapmak da işe başlarken önemlidir. Meta ve Spark AR gibi şirketlerden eğitim videoları almak, ilgili makaleleri takip edip öğrenmek faydalı olacaktır, ayrıca Time.com’da “Into the Metaverse” adında ücretsiz bir bülten yayınladığını söylemekte fayda var. Buraya giriş yapmak için bir planlama yapmak için ajans ekibinizle görüşmekte fayda olacaktır. İlgili ajanslar yükselen trendleri titizlikle inceledikleri için onlarla anlaşıp potansiyel müşteri portföyleriniz hakkında görüşlerini alabilirsiniz.

Özellikle genç nüfusa hitap eden bir markanız varsa girişim hızınızı buna uygun şekilde ayarlayın zira genç nüfus bu platforma daha çabuk entegre olacağından bu dünyada daha hızlı yol almak daha elzem olacaktır. Hedef kitlenizin demografik özellikleri nedir? Şu anda halihazırdaki ve potansiyel tüketicileriniz içinde trend olan ve Metaverse’e ne kadar hızlı geçeceğinizin göstergeleri olan davranışlar neler, araştırın.

Bir marka olarak başarılı olmak için kullanıcı deneyimlerine anlamlı bir şeyler getirmelisiniz ve bu anlam ifade eden şeyleri tutarlı bir biçimde devam ettirirseniz bu dünyada verimli ve kalıcı bir ilişki kurabilirsiniz. Müşterilerinize hizmet etmek amacıyla sürdürülebilir yaklaşımları test etmek için Metaverse’de neler deneyebilirsiniz? Bu alanın sizin uzun vadeli hedeflerinize ulaşmanızı hızlandıracak fırsatlar sunup sunmadığını araştırın.

Metaverse, alanında farklılaşmak veya öne çıkmak isteyenler için geniş imkanlar sağlayabilir. Burada seçenekler sınırsızdır ve en yaratıcı biçimde düşünüp hareket edebilen markalar Metaverse’de tüketicilerin dikkatini ve hayranlığını kazanacaktır. Metaverse’ün markalara yeni hikayeler ve karakterler yaratma fırsatını vereceğini düşünecek olursak yıllar içinde bu alanın boyutları satın almadan katılıma, işlem ve müşteri desteğine kadar müşteri yolculuğunun herhangi bir noktasında eskiye oranla muhteşem ve kalıcı deneyimler yaratacak gibi duruyor.

Kaynaklar:

https://hbrturkiye.com/blog/markalar-metaverse-e-nasil-giris-yapabilir? https://www.wpp.com/wpp-/2022/01/how-brands-can-shape-the-metaverse-to-their-advantage

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
  • “Growth Hacking” Nedir?
  • Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
  • Markanız Metaverse için Hazır mı?
  • Şubat 2022 Banka Ekstrelerimiz

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Halka İlişkiler: pr@sarpas.com.tr
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
01/05/2022
latestwid-img
“Growth Hacking” Nedir?
18/04/2022
Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
09/04/2022

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2022 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim