logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

Nasıl Başarılı bir Satış Uzmanı Olunur?

by Burcu Sarpaş
20/04/2021

Bir satış uzmanı olarak en yaygın hissedilen olumsuz duygu endişe ve korkudur diyebiliriz. Yükümlü olduğumuz, gerçekleştirmek istediğimiz satışın olup olmayacağı korkusunu aşmak başarıya doğru yol almanın önemli bir şartıdır. Aslında her alanda olduğu gibi bu konuda da korkunun sizi kontrol etmesine izin verirseniz, potansiyelinizi de gösteremeyebilirsiniz. Bu durumda korkularınızı nasıl yeneceğinizi ve satış işinde nasıl yükseleceğinizi öğrenmezseniz işinizi de riske atmış olursunuz. Unutmamak gerekir ki vasat satış görevlileri ne yapacaklarını bilirler fakat işi layıkıyla yapmamak için bahaneler üretirler. Yıldız bir satıcı ise iyi bir satış uzmanının becerilerinin nasıl olduğunun farkındadır ve bunu becerileri uygulamaktadır.

Peki satış konusunda kariyerinizin ve geleceğinizin kontrolünü elinize almanızın nitelikleri nelerdir? Size yolunuzda yardımcı olacak bazı ipuçları veriyoruz;

  • Tutumunuzun farkında olun

Bir Kızılderili atasözü der ki: “Güneş battığında, onunla birlikte hayatınızın bir bölümünü alır.” Bu bize günümüzü en verimli bir biçimde kullanmamız gerektiğini hatırlatıyor. Burada da günümüzü verimli değerlendirebilmemizde tutumumuzun rolü ön plan çıkıyor. Yüksek enerjili, olumlu ve moralli bir tutum sergilemenin bizim verim almamızda büyük etkisi var. Nasıl pozitif bir tutum içine girebiliriz? Öncelikle gün boyunca bir şeylere söylenmekten ya da şikayet etmekten vazgeçmelisiniz. Bunun farkına vararak yapabildiklerinize odaklanmak, daha fazla yapabileceğiniz şeylerin potansiyelini görmenize neden olacaktır. İç konuşmalarınıza da dikkat edin ve aslında gün içinde olumsuz telkinlerle kendi kendinizi baltaladığınızın farkına varın ve düşüncelerinizi, söylemlerinizi buna göre değiştirin.

  • Uzun vadeli düşünün

En iyi satış uzmanları sadece satış yapmaya odaklanmazlar, aynı zamanda uzun vadeli ilişkiler kurmaya çalışırlar. Müşterilerinizde güven oluşturmak ve size tekrar gelmelerini istiyorsanız, satıştan sonra aldıkları ürün ve hizmetten memnun olduklarından emin olmak için müşterilerinizle ekstra iletişime geçin. Bu birçok satış görevlisinin uğraşmadığı bir şeydir ve sizi öne çıkarır. Müşterilerinizin de sizi başkalarına tavsiye etmesi uzun vadeli bir başarıyı kolaylaştırır.

  • Esnek olun

Satışlar istediğiniz gibi iyi gitmediğinde yapılacak en iyi şey geri bildirim almak, bu doğrultuda gerekli düzenlemeler yapmak ve tekrar denemektir. Gözlem yaparak neyin işe yarayıp yaramadığını aramak sizi küçük başarısızlıklarla daha rahat hale getirecek ve sizi devamlılık arz eden bir iyileştirme çabası içine sokacaktır. Bu tür bir esneklik sizi daha dirençli hale getirecektir.

  • Ürününüzün özelliklerini bilin ve ona inanın

Satış uzmanı sattığı ürüne ya da hizmete çok iyi hakim olmalıdır ve öncelikle ürününe inanmalıdır. Kendinizi ikna edemezseniz, başkalarını onun değeri konusunda nasıl ikna edebilirsiniz? Ürün ya da hizmetinizle ilgili her şeyi bütün detaylarıyla bilmeniz ve size sorulabilecek her sorunun cevabını verebilmeniz gerekir.

  • Empati kurun

Satış işinde alakasız gibi görünse de empati işinizin önemli bir parçasıdır ve her satış uzmanında olması gereken bir özelliktir.  Yaptığınız işte müşteri odaklı empatik bir yaklaşım geliştirmeniz gerekir zira her satış duyguları, hayalleri ve özlemleri olan bir insanı içerir. Müşteri diyaloglarınızda alıcının bakış açısından bakmayı alışkanlık haline getirin.

  • Pazarınızı içten dışa tanıyın

Pazarınız hakkında her şeyi bildiğinizi asla düşünmeyin. Her zaman öğrenecek yeni şeyler vardır. En iyi satış uzmanları sadece kendi ürünlerini baştan sona bilmekle kalmaz, aynı zamanda rakipleri ve onların sundukları hakkında her şeyi bilirler. Bu sizin aynı zamanda müşterilerinizden gelecek zor sorulara karşı da hazırlıklı olmanızı sağlar.

  • Özgün olun

Otantik kişiliğinizi korumak ve yapmacık olmamak size bir güven aşılar ve müşteriler bu özgün duruşu anlar. Gerçeklik ve özgün durabilmek, her satış görevlisinin ihtiyaç duyduğu temel özelliklerden biridir çünkü satışta özgünlük sizi daha savunmasız olmaya zorlar ve bu da müşterilerinizle bağlantı kurmanıza yardımcı olur. Günümüz dünyasında özgün olmak zor olsa da bunu korumak için sizin için önemli olmayan birçok “içsel çöpü” bırakın ve kendinizin en iyi versiyonunu geliştirmeye çalışın.

  • Zamanınızı akıllıca değerlendirin

Satışta zamanı iyi değerlendirme oldukça önemlidir. Pek çok satış uzmanı, sonuçta çok az getiri sağlayan veya hiç getirisi olmayan faaliyetlerle zamanlarını boşa harcayabilir. Her aramanın, toplantının zaman açısından değerini doğru bir şekilde analiz etmeli, size yakın veya uzak gelecekte yararlı bir şeyler söyleyecek görevlere zaman ayırmalısınız.

  • Bağlılık

Bağlılık, her satış uzmanın başarı için ihtiyaç duyduğu temel özelliklerden biridir. Bağlılık geliştirmek, her gün ortaya çıkmak ve kimse bakmadığında bile yapacağınızı söylediğiniz şeyi yapmak anlamına gelir. İş hayatında bağlılık eksikliği bir satış ekibinin verimli bir biçimde çalışmasını engelleyip, morali bozabilir. Ortak bağlılık duygusunu teşvik eden bir ortam bulun ve her gün ayağa kalkmak için ilham alın.

  • Odaklanma

Başarılı insanlar yaptıkları işlere yüksek derecede odaklanırlar. Odaklanmış bir satış uzmanı takvimine göre yaşar, randevularını korur ve onu başarılı kılan bu tür hedefe yönelik davranışlardır. Odaklanmak, dikkatinizi hedeflerinize yöneltmenize yardımcı olur; daha akıllı ve daha verimli çalışmanızı sağlar.

  • Disiplin

 Disiplin, hiç motivasyonunuz kalmasa bile gerekli olanı yapma sanatıdır. Hiç kimse bakmadığında bile alışkanlıklarınıza ve hedeflerinize bağlı kalma pratiğidir. Canının hiç istemese bile yataktan kalkıp, hedeflerinize ulaşmak için çok çalışmanız gereken günler olacaktır.

Kaynaklar:

https://www.allbusiness.com/superstar-traits-every-salesperson-needs-to-overcome-fear-138728-1.html

https://www.robertwalters.co.uk/career-advice/how-to-be-a-successful-salesperson.html

Tags :

satışuzmanı satışvepazarlama

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
  • “Growth Hacking” Nedir?
  • Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
  • Markanız Metaverse için Hazır mı?
  • Şubat 2022 Banka Ekstrelerimiz

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Halka İlişkiler: pr@sarpas.com.tr
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Başarılı Müşteri İlişkileri İçin Neler Yapılabilir?
01/05/2022
latestwid-img
“Growth Hacking” Nedir?
18/04/2022
Mart 2022 Banka Ekstrelerimiz
09/04/2022

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2022 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim