
Covid-19’dan sonra Dünya sadece sosyal ve politik değil, ekonomik olarak da büyük bir değişimin içine girdi. Virüs, insanların alışveriş yapma şeklini etkiledi. Sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe gereklilikleri yeni teknolojilerin benimsenmesini hızlandırdı. COVID-19 öncesi olası görünen ticaret eğilimleri aniden hızlı bir şekilde benimsendi.
Şirketler artık önemli ölçüde değişen ticaret ortamını en iyi şekilde nasıl değerlendirebileceklerini ve değişime nasıl adapte olabileceklerinin yollarını arıyor. Eksperlere göre müşteri deneyimi ve yeni ticaretle birkaç önemli trend 2021 ve sonrasını belirleyecek. Temassız müşteri deneyimi, çok kanallı alışveriş, kişiselleştirme ve değişen müşteri yolculukları ve sesli ticaret, müşteri deneyimini ileriye taşıyacak.
Yeni Normalde Satış Araçları
Kişiselleştirme ve değişen müşteri yolculukları yeni satış araçlarıdır. Uzmanlar markaların yeni müşteri yolculuklarını anlamaya çalışırken, etkileşimi iyileştirmek ve müşteri bağlılığını artırmak için çevrimiçi ortamda yaratıcı olmaları gerektiğini ifade ediyor. Alışveriş yolculuklarının değişen yönlerini daha iyi anlamak için markalar bir kişiselleştirme öğesi eklemelidir. Bu, müşterinin satın alma kararlarını etkiler ve değerli hissetmesine yardımcı olur. Segmentasyon çabalarında ince ayar yaparak şirketin müşteriye doğru zamanda doğru mesajla ulaşmasını sağlayarak kişiselleştirmeye başlanabilir. Bu, müşteriye her temas noktasında tutarlı ve sorunsuz bir deneyim sunmak için de kritik önem taşır.
New York City’deki dijital ticaret ve perakende stratejisi ajansı 1R’nin kurucu ortağı Shelly Socol’a göre mağazalar yeniden açıldıkça, trendler büyük olasılıkla gelişecek ve çevrimiçi ve mağaza içi deneyim arasında daha fazla uyum yaratacak. Çevrimiçi satın alma deneyimi gelişmeye ve büyümeye devam edecek, bu nedenle eğilimlerin değişmesi kaçınılmazdır. Socol “Bir zamanlar müşteriler için yabancı ve rahatsız edici olabilecek şeyler bir standart haline geldi ve tüketiciler, tamamen açık olduklarında bile yalnızca mağazada alışverişe geri dönmeyecekler,” diye yorumda bulundu.
Farklı Müşteri Deneyimi Gerçeklikleri
Capgemini’den Conklin’e göre e-ticaret kanalları, güçlü müşteri deneyimi yeteneklerine büyük yatırım yaptı. Conklin, “Müşteriler mağazada gezinmek ve alışveriş yapmak istemedikleri için, çevrimiçi dijital deneyimin mağaza içi deneyimi taklit etmesi gerekiyor. Bu, sezgisel gezinme, eksiksiz görüntülere sahip ayrıntılı ürün sayfaları ve bağlılığı teşvik etmek için kişiselleştirilmiş teknoloji anlamına geliyor,” diyor. Markalar ürünleri hayata geçirmek ve bu işlevselliği sitelerine entegre etmek için sürükleyici teknolojilere daha fazla yatırım yapmaya başlayacaklarını ifade ediyorlar. Bu, müşterilerin ürünleri bir 3B yapılandırıcı, artırılmış gerçeklik veya sanal fotoğrafçılık kullanarak yapılandırmasını sağlayacaktır. Analistlere göre Pandemi azaldığında, mağaza içi alışveriş deneyimi geri dönecek ve muhtemelen her zamankinden daha sürükleyici olacak. Mağazalar daha az envanter taşıyacak ve ürün tanıtımları, sınıflar, spa uygulamaları gibi benzersiz ve ilgi çekici deneyimler için kullanılacak alan ayıracaklar.
Fit Small Business’ta perakende ve e-ticaret analisti Meghan Brophy, müşteri deneyimlerini iyileştirmek için şirketlerin erişilebilirliğe odaklanmaları gerektiğini belirtti. Bu, çevrimiçi alışverişin çok uzun süredir ihmal edilen bir yönüdür. Markaların çevrimiçi müşteri deneyimini en üst düzeye çıkarması için birçok seçenek mevcuttur. Yararlı ve hızlı müşteri hizmetleri, ücretsiz gönderim ve kolay iade işlemleri gibi çok önemlidir.
Markalar ayrıca hem içerik hem de ürünlerle dolu esnek açılış sayfaları oluşturmalı ve kullanmalıdır. Bu sayfalar, trafiği artırmak için pazarlama amaçlarının temelini oluşturabilir. Markalar, web sitesini tamamlayan ve markanın farklı hedef kitleler için benzersiz içerikler üretmesine olanak tanıyan hikaye anlatma deneyimleri de oluşturabilir.
Kaynaklar:
https://www.ecommercetimes.com/story/87031.html
https://automat.ai/resources/8-essential-ecommerce-trends-for-2021/