
Sosyal medya stratejisi sosyal medya üzerinden gerçekleştirmeyi düşündüğünüz bütün planlamalarınızdır ve işinizi kurmanız ve geliştirmeniz için bu pazarlama yönteminin kullanımına bakıldığında, en kötü strateji hakkınızda olumsuz geri bildirimler verilmesi değil, sosyal medyada görünmez olmak yani bu etkili yöntemi kullanmamaktır. Sosyal medyada negatif ya da pozitif, kimse sizden bahsetmiyorsa işinizin de büyümesini beklemek doğru olmaz. O zaman kendimiz nasıl böyle bir stratejiyi uygulayabiliriz girişimimizi daha da büyütmek ve fark edilmesini sağlamak için, inceleyelim:
Anlamlı metrikler kullanmak
Google Analytics’teki “Vanity Metrics” denilen metrikler sizi yanlış yönlendirebilecek metriklerdir. Esas hedefinizin ne olduğunu göz önünde bulundurarak tüm metrikleri doğru yorumlamanız çok önemlidir. “Vanity Metrics”, tıklanma oranı (Click Through Rate) ve dönüşüm oranı (Conversion Rate) ile birlikte değerlendirildiğinde daha faydalı olacaktır. Sosyal medya hedefleriniz ne ise ölçüt birimleriniz de ona göre olmalıdır. Örneğin, Linkedln ile ilgili bir ölçüm yapacaksanız, tıklanma oranlarını, Instagram’la ilgili bir ölçüm yapacaksanız Instagram hikaye izleme metriklerini ölçüt olarak kabul etmelisiniz.

- Hedef kitlenizi iyi tanıyın.
Hedef kitleniz online olarak daha çok hangi mecralarda vakit geçiriyor? Hedef kitlenizin sosyal medyada neler görmek istediğini bilip de ona göre içerikler üretirseniz sosyal medya takipçilerinizin size müşterileriniz olarak dönme olasılığını da artırmış olursunuz. Hedef kitlenizin:
- İlgi ve hobileri
- İkametgahlarının nerede olduğu
- Ortalama gelirleri
- İş tanımları
- Yaşları gibi maddeleri bilmenizin size önemli faydaları olacaktır.
- Müşterilerle iletişim kurabilmek için hangi Network’ü nasıl kullanacağınızı belirleyin. Aşağıdaki tablo küçük ve orta ölçekli firmaların müşterileriyle iletişimi hangi yolla sağladıklarına dair bilgiler sunmaktadır;

- İnsan kaynaklarınızı değerlendirin.
Sosyal medya hesaplarınızı kim yönetecek? Düzenli olarak yaratılması gereken içeriği kim sağlayacak? Sizi temsil eden online mecradaki yüzünüz kim olacak ve müşterilerden gelen sorulara kim yanıt verecek? Girişiminize başlamadan önce bu soruların cevaplarını netleştirmeniz size oldukça fayda sağlayacaktır.
- Sosyal medya denetlemesi yapın.
İzlemesi kolay olan bir sosyal medya denetleme tablosu hazırlamanız nelerin işe yarayıp nelerin yaramadığını, hedef kitlenizin hangi mecraları kullandığını, sosyal hesaplarınızın tam olarak neye ne kadar hizmet edebildiğini ya da edemediğini net olarak görebilmeniz açısından yararlı olacaktır.
Kaynaklar:
https://blog.hootsuite.com/how-to-create-a-social-media-marketing-plan/