logo
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
    • Bizden Haberler
    • Araştırma ve Makaleler
    • Açık Hesap Paktı
  • İletişim
Biz Arayın 0216 599 0 360
Randevu
Araştırma ve Makaleler

Yeni ve Küçük Girişimler için Pandemi Sürecinde Ayakta Kalmak

by Burcu Sarpaş
06/10/2020

Koronavirüs aylar boyunca tüketiciler virüsün yayılmasını yavaşlatmak için evde kaldığı için ülke ve Dünya çapında milyonlarca küçük işletme sahibi zorluklarla karşı karşıya kaldı ve virüse hala bir çare bulunmadığı için bir süre daha ayakta kalma çabaları zorlu geçebilir.

Bazı işletmeler ayakta kalmak için anında adapte oldu ve işletim modellerini değiştirmenin yaratıcı yollarını buldu ancak birçok küçük işletme de başarısız oldu.

Dünya ekonomisinin pandemiden nasıl etkileneceğine bakacak olursak, Ulusal Ekonomik Araştırma Bürosu’nun (NBER) Haziran ayında bildirdiğine göre, ABD’deki aktif işletme sahiplerinin sayısı Şubat-Nisan 2020 arasında 3,3 milyon veya yüzde 22 azaldı. Azınlıkların; özellikle Siyahilerin sahip olduğu işletmelerin yüzde 41’i, Latinlerin sahip olduğu işletmelerin yüzde 32’si, Asyalıların sahip olduğu işletmelerin ise yüzde 26’sı ticarette düşüş yaşadı. Avrupa Komisyonu’nun ekonomi ve maliyeden sorumlu üyesi Paolo Gentiloni, Covid-19 salgını nedeniyle AB’nin tarihinin en derin resesyonuna girdiğini söyledi.

Brüksel’de bir basın toplantısı düzenleyen Gentiloni, resesyonun 11 yıl önceki mali krizden çok daha ağır olduğunu vurguladı.

 AB’de ekonomik daralmadan en çok İtalya, Yunanistan, İspanya ve Portekiz’in zarar göreceği tahmin ediliyor. Fransa ise bu yılın ilk çeyreğinde 1949’dan bu yana en büyük düşüşünü (%5,8) kaydetti.

Küçük işletmeler, sürece uyum sağlamak için aşağıdakileri içeren ayarlamalar yaptıklarını bildirdi:

  • Hizmetlerini kullanılabilir kılmak için temassız teslimatları kullanmak.
  • Çalışanlardan iş modellerindeki değişiklikleri desteklemek için yeni beceriler öğrenmelerini istemek.
  • Yüksek talep gören el dezenfektanı, maske yapmak gibi yeni gelir akışlarını benimsemek.
  • Personel ve müşteriler arasına bariyerler yerleştirmek gibi yeni güvenlik önlemleri almak.

Sürdürülebilir olmak için, firmaların ürünlerini veya hizmetlerini müşterilerinin ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak ve bunlarla uyumlu olacak şekilde sürekli olarak ayarlamak, ağ oluşturmak ve mentorluk da büyüyen işletmelerin devam edebilme başarısında önemli etmenler olarak görünüyor.

Tüketici davranışının nasıl değiştiğini sürekli gözlemlemek ve alakasız kalmamak önemlidir. İşletmeler ancak marka, müşterilerin ihtiyaç ve taleplerini karşılamak ve bunlara uyum sağlamak için tekliflerini veya hizmetlerini gerçek ve sürekli olarak ayarlayabildiğinde sürdürülebilir olabilir.

Bir diğer dikkat edilebilecek nokta da firmanın ağını genişletmesi ve sürekli tavsiye istemesidir.  Mentorluk hayati öneme sahiptir, çünkü çalışma dünyasındaki genel eşitsizliklerle mücadelede yardımcı olur.

Bu kriz sırasında firma çalışanlarının da krizden geçmeye devam edebilmeleri için her zamankinden daha kararlı olmaları gerekir ve bu nedenle firma içi iletişim çok önemlidir. Günlük iletişimi artırmak ve belirsizliği olabildiğince azaltmaya çalışmak çalışanların da morallerinin zarar görmemesine katkısı olacaktır.

Olaya bir de olumlu açıdan bakacak olursak, her krizin bir fırsat olduğunu da unutmamak gerekir. Google, eBay, LinkedIn gibi devlerin finansal kriz zamanlarında yaratıldığını ve faaliyete geçtiğini de göz ardı etmemek gerekir. Büyük liderler için büyük fırsatların da doğacağı anlamına gelebilir.

Kaynaklar:

https://www.businessnewsdaily.com/15837-hella-cocktail-profile.html

https://www.glion.edu/magazine/impacts-covid-19-on-entrepreneurship/

Tags :

girişimci girişimcilik küçükfirmalar yenifirmalar

Related Posts

Araştırma ve Makaleler

Sosyal Girişimcilik mi Ticari Girişimcilik mi?

29/09/2020

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Yazılar

  • Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
  • Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
  • Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
  • E-ticaret Sitenizde Nelere Dikkat Etmelisiniz?
  • COVİD 19 KRİZİNDE LİDERLERİN TUTUMLARI NASIL OLMALIDIR?

Son Yorumlar

  • İnsan- Robot İşbirliği ve Üreticiler Üzerindeki Etkileri için Ömer furkan Yılmaz

KURUMSAL YAYINIMIZ

HİZMETLERİMİZ

Strateji Bültenleri

Her hafta posta kutunuza yaratıcı stratejileri iletelim.
Finansal Denetim: Nelsus YMM Bağımsız Denetim
Kalite Denetmeni: TÜVRheinland
Hukuki Temsilci: KY Hukuk
Sicil No.: İTO 932259-0
Vergi Dairesi ve Numarası: Göztepe V.D. 7510428186

KVKK Politikası

BİZE ULAŞIN

+90 216 599 0 360

Acıbadem Mah. Çeçen Sk. Akasya Plaza
Kule A1 Blok Kat:26 D:150
Üsküdar-İstanbul

bilgi@sarpas.com.tr

SON GELİŞMELER

latestwid-img
Müşteri Hizmetlerinizi Nasıl Geliştirebilirsiniz?
12/01/2021
latestwid-img
Pandemi Döneminde Yaratıcılığı Koruyabilmek
04/01/2021
latestwid-img
Covid Sonrası Kalıcı Değişimler
28/12/2020

BİZİ TAKİP EDİN

Twitter hesabımızdan şirketimizle ilgili duyurularımızı takip edebilir, Linkedin sayfamız üzerinden markalarımızın ön çıkan paylaşımlarını inceleyebilir, YouTube hesabımızdan kurumsal açıklamalarımızı izleyebilirsiniz.

Sarpaş Danışmanlık A.Ş. 2014-2021 Tüm hakları saklıdır. 
  • Anasayfa
  • Hakkımızda
  • İştiraklerimiz
  • Haberler
  • İletişim
Bu web sitesi, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek ve dijital reklam çalışmalarını etkin şekilde yürütebilmek maksadıyla çerezleri kullanır. Siteyi kullanmaya devam ederseniz Gizlilik Politikamız’da özetlendiği üzere çerezlerin kullanılmasına rıza göstermiş olursunuz. Tamam